Nee, in principe niet.
Niet als het kind volwassen is en een eigen huishouden heeft en eigen inkomsten en niet een fiscale partner is.

Mogelijk wel als het kind minderjarig is.
Een kind is minderjarig indien het op 31 december van het betreffende belastingjaar jonger dan 18 jaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plusje. Overigens: Knappe 18 jarige die een belastingschuld bij elkaar weet te krijgen ;-)
Je bent als ouder tot de leeftijd van 18 jaar verantwoordelijk voor alle schulden van je kind dus ook belastingschuld.
ronron1212
11 jaar geleden
Ik ben het niet helemaal met bovenstaande antwoorden eens. Wanneer een kind ouder is dan 18 is hij verantwoordelijk voor zijn eigen schuld. Dit wil echter niet zeggen dat ze de ouders dan niet aan kunnen spreken.
Als ouder ben je namelijk financieel verantwoordelijk totdat de kinderen 21 zijn. Dus als ouder kun je de gevolgen wel met je meedragen, ondanks dat je niet aansprakelijk bent.

Het is ook niet dat je de schuld moet betalen. Maar er kunnen totdat de kinderen 21 zijn wel gevolgen aan vast zitten.