Hoe kan ik er achter komen of iemand in het bezit is van een boot, ook al heeft hij die boot op een andere naam gezet...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Dat is best lastig aangezien boten niet perse geregisterd hoeven worden. Neem aan dat het om een plezier jacht/boot gaat. Dan hoeven alleen snel varende boten geregisterd worden te worden bij het RDW. Dit is volgens mij niet openbaar net als het kenteken van een auto.
Andere boten worden wel eens bij het kadaster geregisterd dit is wel (deels)openbaar maar niet verplicht.

Toegevoegd na 5 minuten:
Of bij het Nationaal BotenRegister, ook dit is niet verplicht en niet openbaar!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de boot op een andere naam staat
dan is die andere naam de formele eigenaar.

En niet diegene die de boot betaald heeft.

Daar kom je dus niet achter.

Zelfs niet via de botenregistratie, want De Stichting Nationaal BotenRegister is aangemeld bij het College Bescherming Persoonsgegevens (de Registratiekamer).
En die zullen dus niet zo maar persoonsgegevens verstrekken.