Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan ik te weten komen welke persoon bij welk bankrekeningnummer hoort ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Dat kan alleen door het aan die persoon te vragen. Een bank mag geen naam geven bij een bankrekeningnummer of een bankrekeningnummer bij een naam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het gaat om een bedrag dat op je rekening is overgemaakt, kun je via online banking / op je afschrift de gegevens zien van de rekening houder.

Moet je geld oevr willen maken naar een bepaald persoon in een reeks bankrekeningen zit er iets anders op als dit te vragen aan de persoon in kwestie, een bankrekening nummer is enkel een reeks cijfers, niet persoonsgebonden door middel van deze cijfers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de ING-bank krijg je een controle-vraag voordat je daadwerkelijk on-line geld over maakt.
Volgens mij is dat bij andere banken qua on-line bankieren ook.
Bij gewoon overschrijven zou de bank naam-nummer controle moeten doen. Of dit daadwerkelijk overal gebeurt weet ik niet, er kunnen fouten insluipen..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je studeert een zestal jaren diverse soorten financiële wetenschappen met de hoogste onderscheiding. Vervolgens werk je je een twintigtal jaren op tot je in het controleorgaan van de banken raakt of gewoon als loketbediende van de bank van de persoon bij wie het bankrekeningnummer hoort, en dan kijk je op dat computersysteem bij wie dat rekeningnummer hoort of hoorde.

Vervolgens moet je je mond houden, want je bent gehouden aan het bankgeheim en het recht op privacy.

Zo hoort het ook te zijn in een normale maatschappij.

Mijn bankrekeningnummer in Oud Belgische vorm is 001-2098681-65. Zo heb je toch al eentje...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding