Hoe krijg je iDeal?

Moet ik voor iDeal naar de bank? Waar moet ik dan voor vragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K

Antwoorden (4)

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. Als internetbankierder kunt u direct gebruik maken van iDEAL, zonder dat u zich daarvoor hoeft aan te melden.

Kijk op deze site: http://www.ideal.nl/consument/

Je moet dus internetbankieren hebben, dit kun je aanvragen bij je bank maar misschien heb je dat allang.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor IDEAL moet je inderdaat naar de bank zodat ze ervoor kunnen zorgen day jou rekening online geacctiveerd word en je krijgt een random reader of een identefier mee (afhankelijk van welke bank) hiermee kun je inloggen. als je jonger bent dat 18 moet een van je ouders mee om toestemming te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vorige beantwoorders van de vraag gaan ervan uit dat je een consument bent die iDeal wil gaan gebruiken. Maar ik heb je vraag gelezen vanuit het perspectief van iemand die een webshop heeft en iDeal wil hebben om de klanten via die optie te laten betalen.

iDeal kun je ook aanvragen via een bank. (Er zijn -zie ik op internet- ook 'tussenpersonen' die zich daarmee bezighouden.) Er zijn verschillende abonnementsvormen voor en je betaalt verder een bedrag per transactie.

Bij ING gaat het zo:
". Vraag iDEAL aan en ontvang het contract in uw mail.
Print en onderteken uw contract en stuur het naar ons terug.
Binnen 3 werkdagen kunt u iDEAL aan uw webwinkel koppelen."

Dan ben je er uiteraard nog niet. Om een voorbeeld te geven (van de site van ING):

"Kiest u iDEAL Advanced? Dan heeft u meer technische kennis nodig. Om precies te zijn van PHP, .NET of Java. Uw webserver moet OpenSSL hebben. Of een vergelijkbaar pakket. Zegt u dat allemaal niets? Schakel dan technische hulp in."
Computoon
11 jaar geleden
Als je een rekening hebt met voldoende saldo hoef je niet naar de bank. Als je iets via internet bestelt dan is er bij betalibgsmoggelijkheden tegenwoordig bijna altij iDeal. Dit klik je aan en de rest wijst zich vanzelf.
Niet onbelangrijk; je moet wél kunnen internetbankieren. Maar je hoeft in geen enkel geval letterlijk naar de bank toe. Je regelt alles via internet.