Heb je recht op studiefinanciering als je jonger bent dan 18 jaar?

Ik ga (als het goed is) in september beginnen met een hbo opleiding maar wordt pas in april 18.
Heb ik dan recht op studiefinanciering of is er iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Iedere student in het hoger onderwijs jonger dan 30 jaar kan studiefinanciering krijgen. Dit geldt ook voor studenten onder de 18.
Voor leerlingen binnen de bol die op 1 juli jonger dan 18 jaar zijn kunt u mogelijk een tegemoetkoming ouders krijgen. De tegemoetkoming ouders is geregeld in de Wet tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten (WTOS).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor bij het HBO kan dat: http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/aanvragen/aanvragen.asp

Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van het antwoord hieronder heb ik verder gezocht en kom ik op dit:

Leeftijd

Iedereen die begint met een opleiding aan hogeschool of universiteit en jonger is dan 30 jaar kan studiefinanciering krijgen. Als je op of na 1 juli nog geen 18 jaar bent, heb je recht op studiefinanciering vanaf het kwartaal dat volgt op de begindatum van je studie. Ben je nog geen 18 en begin je bijvoorbeeld op 1 september met je studie, dan heb je vanaf 1 oktober recht op studiefinanciering.
http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/voorwaarden.asp
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij hebt geen recht op studiefinanciering, je ouders krijgen tot dat je 18 wordt kinderbijslag, daar moeten ze alles voor jou van betalen. Jij krijgt pas voor het eerst in juli 2013 studiefinanciering omdat de kinderbijslag per kwartaal wordt uitbetaald. Tot die tijd zouden je ouders misschien wel een tegemoetkoming kunnen krijgen. Misschien kun je nog even kijken op onderstaande site.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je link gaat over het voortgezet onderwijs. Het klopt dat je niet meteen stufi krijgt maar het klopt weer niet dat het pas per juli 2013 is maar per 1 okt as: http://www.ib-groep.nl/particulieren/studiefinanciering/sfho/voorwaarden.asp