Wat moet ik allemaal in een loonvordering zetten?

ik heb in week 41 42 &43 voor een werkgever in loodienst gewerkt alles in goed vertrouwen het contrakt zou nog wel komen op de dag dat ik kwam om het contrakt te tekenen is mijn proeftijd beeindigd nu wacht ik nog steeds op mijn geld en word telefonies afgescheept met smoezen ik moet dus loon gaan vorderden maar wat moet ik allemaal in een dergelijke vordering schrijven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Geef aan van wanneer tot wanneer je hebt gewerkt en in totaal hoeveel uur en voor welk loon.

Maak daaronder een overzicht met precies welke dag hoeveel uur je hebt gewerkt en de berekening maal uurloon en het totaal bedrag.

Verzoek om uitbetaling van je loon binnen een gestelde termijn (als er al meer dan een maand is verstreken sinds je gewerkt hebt, hou dit dan kort, 2 weken bijvoorbeeld)
Is er nog geen maand verstreken, verzoek om uit betaling aan het einde van die maand (dus een maand na laatste werkdag)

Heb je bewijzen van je werkzaamheden voeg deze dan bij.

Schrijf ook dat je binnen 2 weken een reactie verwacht en dat bij niet uitbetalen je genoodzaakt ben je advocaat (niet EEN advocaat) in te schakelen, dat komt wat dwingender over.

Reageert werkgever niet binnen gestelde termijn, dan kun je volgende stappen ondernemen.

Vraag een WW uitkering aan!! dat had je al moeten doen, dus ik hoop dat je dat gedaan hebt, anders meteen doen (zoals van NU) dit moet officieel binnen 2 dagen nadat je werkloos wordt.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel erg bedankt voor je antwoord

Andere antwoorden (1)

Een loonvordering kan je het best door een jurist laten regelen. Vaak eisen die nog vergoedingen extra, zoals vakantiegeld, wettelijke geregelde afspraken over 'te laat betalen' enz. Je kunt natuurlijk een aangetekende brief sturen, maar bij zo'n onwillige baas kan je lang wachten op antwoord. Bij een advocaat zijn ze sneller want dan kost het de baas geld als hij deze negeert!
Neem eens contact op bij het juridisch loket.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
daar hebben ze voorbeeldbrieven,kunnen ze bekijken of je voor rechtsbijstand in aanmerking komt en evtl doorverwijzen naar een advocaat die arbeidszaken doet.
Ook bij www. jurofoon kan je terecht voor advies.
amc