Waar zie ik hoeveel je als schoonmaker per maand moet afdragen aan verzekeringen en pensioen premies etc. ?

Alvast bedankt !!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

staat allemaal op je loonstrook is miss wel wat lastig te begrijpen dat ding maar daar hebben verl mensen last van je baas moet het je uit kunnen leggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar mij is verteld dat wat ik betaal het dubbele van het normale bedrag dus waar kan ik controle wat het normale bedrag is
ronron1212
11 jaar geleden
Hoezo het dubbelen? Wie zegt dat.
De vergoedingen en inhoudingen vind je op de loonstrook.

Uit de CAO Schoonmaak- en Glazenwassersbedrijf heb ik de cijfers hieronder overgenomen.

Komt erop neer dat van je brutosalaris 10,5% afgaat voor het pensioen. (Ik houd even geen rekening met de 'franchise', dus het daadwerkelijk ingehouden bedrag is lager).

Natuurlijk wordt bijv. ook loonheffing ingehouden. Bedrag daarvan hangt samen met hoogte van het loon, dus daar is niets zinnigs over te zeggen.

In de CAO heb ik geen verplichte inhoudingen kunnen vinden voor verzekeringen die uit de branche volgen.

Een heel ruwe benadering, is dat je nettosalaris ongeveer 2/3 deel is van je brutosalaris. Een nauwkeurigere indicatie van je nettosalaris kun je krijgen op http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto
(helaas staat de schoonmaak-CAO er niet bij maar heb al verschillende keren meegemaakt dat de uitkomst op die site vrij nauwkeurig is.)

Aardigheidjes in het vooruitzicht uit de "schoonmaak-CAO":
dec-2012: 1,4 procent eindejaarsuitkering
dec-2012: 0,2 procent eenmalige uitkering
01-01-2013: 2 procent salarisverhoging
dec-2013: 1,6 procent eindejaarsuitkering

Actuele cijfers 2012
Maximum SV-uurloon
€ 25,34
Maximum SV-uurloon op jaarbasis
€ 50.064,00
Uurfranchise
€ 5,47
Premiepercentage Ouderdomspensioen
21,00%
Waarvan werkgeversdeel
10,50%
Waarvan werknemersdeel
10,50%
Premiepercentage Overgangsregeling
0,90%
Waarvan werkgeversdeel
0,90%
Waarvan werknemersdeel
-
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt hier kan ik al veel en veel meer mee dan het eerste antwoord hartelijk dank !!!