Hoeveel is het vakantiegeld van een Wajonger?

Bedoel niet van wat elke maand word opgespaard, maar het hele bedrag 1 per jaar dus ook het netto bedrag

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het vakantiegeld wordt berekend op basis van hoe groot de uitkering is die jij krijgt. Het is namelijk 8% daarvan. Aan het eind van de maand mei komt het vanzelf op je bankrekening te staan.
Amadea
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
8% bruto
Amadea
11 jaar geleden
Maar loonbelasting en premies worden er dus net als bij de uitkering van afgetrokken. Is het nettobedrag dan niet ook gewoon 8%?
ronron1212
11 jaar geleden
Zoals jij het antwoord geeft is het net of je 8% van het bruto krijg netto. Nee 8% netto hoeft niet geheel gelijk te zijn.
Dat kunnen wij zo niet zeggen, dat is afhankelijk van de regeling waar je in zit, zie:

Wel is het gewoon 8% van uw brutouitkering. Van uw vakantiegeld worden loonbelasting en premies afgetrokken, net als bij uw uitkering. Het nettobedrag dat overblijft, maakt het Uitvoeringsinstituut Werknemersverzekeringen (UWV) rond 15 mei over op uw rekening.

Toegevoegd na 1 minuut:
Met zie, bedoelde ik de bron waar je moet kijken onder welke van de 4 vormen van inkomensvoorzieningen je valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
..een aanvulling op het voorgaande..

Het is ook afhankelijk van je leeftijd.