kan ik als uitzendkracht ww uitkering aanvragen als ik niet genoeg verlofdagen heb voor bedrijfsvakantie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.1K
MrEinstein
11 jaar geleden
als je nog steeds werkt en het onduidelijk is wanneer je zonder werk komt, heeft het geen zin WW aan te vragen

Antwoorden (4)

Lijkt me niet : vakantiedagen moet je, al werkend, verdienen. Je kunt toch niet op kosten van de gemeenschap en de mensen die wél werken betaalde vakantie gaan vieren?
Als je ww krijgt, heb je een sollicitatieplicht : hoe wou je dat doen vanaf het strand van Ibiza?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat je niet genoeg verlofdagen hebt zul je dus onbetaald verlof moeten nemen. WW is voor mensen die werkloos zijn en dat ben je niet.
ronron1212
11 jaar geleden
Nee.
Je bent uitzendkracht.
Je kunt dus gewoon een vakantie nemen.
Die krijg je dan niet doorbetaald.
Want je bent uitzendkracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Gast109463,

Je kunt voor de dagen dat je geen verlof beschikbaar hebt tijdens de bedrijfssluiting een WW-uitkering aanvragen.
UWV beoordeelt of je aan de voorwaarden hiervoor voldoet.
Meer informatie over het aanvragen van een WW-uitkering vind je hier: http://bit.ly/ve0uNM

Ga je met ingang van je eerste WW-dag op vakantie?
Dit mag, geef het wel aan UWV door.
UWV beoordeelt dan hoeveel dagen je met behoud van uitkering op vakantie mag.

Ga je meer dagen op vakantie?
Dan krijg je voor deze dagen geen WW doorbetaald.

Actuele informatie over vakantie tijdens de WW-aanvraag vind je hier: http://bit.ly/Jlcj56

Met vriendelijke groet,

Ella
UWV Webcare Team
www.uwv.nl/webcare