Wat gebeurt er als een affiliate netwerk een wan-betalende adverteerder heeft, en ze hebben de goedgekeurde leads al uitbetaalt aan de affiliates?

Als je goedgekeurde leads hebt, en dus recht op de commissie die daarbij hoort, mag een affiliatienetwerk dat dan terugvorderen omdat ze beweren dat de adverteerder de leads niet aan hen betaald heeft? Daar zijn ze toch tegen verzekerd? Bovendien: wie moet het risico dragen na uitbetaling van goedgekeurde leads?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Kortgezegd: dat hangt af van de afspraken die het heeft met de affiliates.

In principe is het het risico van het affiliate netwerk of de adverteerder betaalt. Het lijkt me een gewoon bedrijfsrisico.

Maar dat neemt niet weg dat het het affiliate netwerk vrij staat om in de overeenkomst met de affiliates het risico naar hun te verschuiven. Dat valt binnen grenzen van de vrijheid van overeenkomst (de vrijheid om een overeenkomst vorm te geven zoals de partijen willen, behoudens beperkingen van de wet).

Dus het staat het netwerk vrij om met de affiliates af te spreken om niet-betaalde kliks die wel uitbetaald zijn terug te vorderen, danwel te verrekenen met toekomstige uitbetalingen.

Concreet dus: als jij nu in deze situatie zit, kijk maar eens goed de voorwaarden door, waarschijnlijk zijn er afspraken over wanbetalingen gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het was het enige antwoord, er kwamen verder geen reacties op deze vraag.