Als men energie afneemt tegen een vast tarief,mag leverancier dan een hoger bedrag berekenen,omdat de belasting op het leveringstarief verhoogd is?

Als men een energiecontract afsluit kan men kiezen tussen een variabel en een vast tarief. Als men kiest voor een vast tarief, mag het leveringsbedrijf dan zeggen: "op de jaarnota hebben wij hogere bedragen berekend, omdat de energiebelasting omhoog is gegaan"?

11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat mag. Het tarief van de leverancier is namelijk ongewijzigd. Het is de BTW die omhoog gaat en daar staat de leverancier (anders dan als tussenpersoon voor de belastingdienst) geheel buiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
joro
11 jaar geleden
Allebei bedankt voor de reactie!

Andere antwoorden (1)

helaas wel, je hebt een tarief, daarover betaal je belasting en BTW