Gaat de energieprijs (belastingen) ook omhoog als je deze hebt vastgelegd?

Op nu.nl las ik in een artikel dat de prijzen gemiddeld volgend jaar met 160 euro gaan stijgen, de meeste boosdoeners zijn belastingen die omhoog gaan.

"Daar komt bij dat de btw in oktober wordt verhoogd naar 21 procent, wat neerkomt op een stijging van 35 euro. Door een stijging van de kolenbelasting zou er nog eens 35 euro bij komen."

Ik neem aan dat deze (zeker de 2 procent belasting) ook geldt voor de gene die de prijs voor x jaar hebben vastgelegd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

De verkoopprijs heb je vast gelegd helaas wordt dit vast gelegd op de kale prijs.
dat wil dus zeggen dat je de extra belastingen wel moet betalen. En er dus bovenop komt voor volgend jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist antwoord. Je legt alleen de energieprijs van de energie zelf vast. De andere kosten (vaak meer dan 50%) leg je niet vast en daar vallen de belastingen onder.
Natuurlijk. Het energiebedrijf kan niet weten wat de overheid allemaal van plan is.