Ik heb zojuist zorgtoeslag voor 2011 aangevraagd, wanneer krijg ik dit uitbetaald en kan ik ook van de afgelopen maanden terugvragen?

Ik ben in september 2010 18 geworden, ik neem aan dat ik van die 4 maanden in 2010 niet meer kan terugvragen. Maar geldt dit wel voor de afgelopen 5 maanden in 2011?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is bij toeslagen geen sprake van terugvragen maar van aanvragen. (verschil met inkomstenbelasting)

Antwoorden (2)

Van 2010 kun je ook nog terug vragen. Van 2011 ook. Maar weet je al zeker dat je het hele jaar toeslag zal krijgen? Je krijgt het per maand gestort, de vorige maanden krijg je ineens. Als aan t eind vh jaar blijkt dat je teveel hebt gekregen moet je terug betalen.

Als je financieel wel rond kunt komen zou ik het aan t eind vh jaar pas terug vragen. Je weet dan zekerder hoeveel tieslag je krijgt, en je krijgt het dan ineens overgemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke bedankt! Ja ik ben student en heb bijna geen inkomen, dus ik ga er niet van uit dat ik wat moet terug betalen. En wat bedoelt u met de vorige maanden krijg je ineens?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bv van 2010 nu opgaaf doet, dan krijg je dat bedrag in 1 x bijgestort. Van 2011 kun je elke maand terug krijgen.
Of dit ook opsparen tot t einde van het jaar en dan krijg je dat ook ineens ipv maandelijks.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van 2010 kun je geen zorgtoeslag meer aanvragen tenzij je voor 1 april uitstel hebt aangevraagd en gekregen en wel voor de duur van het uitstel.
Voor 2010 kan je alleen nog recht hebben als je uitstel hebt van aangifte Inkomstenbelasting van 2010.
De aanvraag van 2011: je krijgt bericht binnen 8 weken na ontvangst hoe hoog het maandelijks bedrag zal worden en het eerste bedrag wordt met terugwerkende kracht uitbetaald op de eerste werkdag na de 19e van de maand opvolgend vd dagtekening van de beschikking en daarna maandelijks op de eerste werkdag na de 19e van elke maand.