Wat is het verschil tussen product- en procesinnovatie?

Toegevoegd na 21 seconden:
5 HAVO taal graag.

Dank u!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je in 5havo nog geen normale taal aankan dan klopt er iets niet...

Antwoorden (3)

Product is het eindresultaat wat u gaat verkopen en het proces is daar voor nodig om het te kunnen maken en innovatie is het verbeteren/moderniseren van dat alles.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Productinnovatie heeft te maken met de verbetering van het product. Als voorbeeld de steeds verbeterde versie van de smartphones, elke nieuwe versie is een verbetering van de oude versie.

Procesinnovatie heeft te maken met de manier hoe een proces (bijvoorbeeld een productiemethode of een verwerkingsmethode) wordt verbeterd. Meestal gaat het er om dat iets goedkoper geproduceerd wordt als er meer wordt geautomatiseerd in het samenvoegen van onderdelen tot een geheel. Maar het kan ook zijn dat er wordt gestreefd naar minder energieverbruik in het proces, of minder vervuiling. Al die ontwikkelingen om in een proces iets te verbeteren heten procesinnovatie.
11 jaar geleden
Eenvoudig uitgelegd: innovatie is vernieuwing. Stel dat je graag een cake wilt bakken en je wilt iets vernieuwen. Als je dan de cake zelf vernieuwt door bijvoorbeeld een ingrediënt toe te voegen (cacao erbij) dan heb je het product vernieuwd.
Als je besluit om de cake ditmaal op een andere manier klaar te maken (in de magnetron ipv de oven, of door de boter te smelten ipv in blokjes toe te voegen) dan heb je het proces vernieuwd.