Als er een vliegtuig crasht, zal de klm hier dan bijvoorbeeld verlies op maken?

Ik neem aan dat een vliegtuig best wat geld kost, en eventuele scadevergoedingen etc. Zal dit niet een effect hebben op hun inkomsten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

jazeker!
een vliegtuig dat crasht, ongeacht van welke vliegtuigmaatschappij, heeft gevolgen voor het imago en reputatie van de gehele vliegbranche. immers, het imago dat mensen hebben over de veiligheid van vliegen verslechtert zodra er een vliegtuig crasht. Het maakt in dit geval niet uit of het om een vliegtuig van Turkisch Air of een vliegtuig van KLM gaat. Ze zitten allemaal in dezelfde branche. KLM zal dat dus ongetwijfeld in de beurs voelen. Niet meteen natuurlijk, maar naarmate het vaker voorkomt zeker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ja, het verlies aan goodwill is enorm. Mensen worden daar bang van en vliegen (een tijdje) met andere carriers. De materiële zaken zijn allemaal goed verzekerd. (wat zou het eigen risico van Boeing 747 zijn?)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste vijf meter van de romp zal wel het eigen risico zijn denk ik, pas daarna komt het wrak voor vergoeding in aanmerking.
Ik neem aan dat een bedrijf als KLM (of een andere vliegtuigmaatschappij) wel verzekerd is voor dit soort risico's. Het enige verlies dat er zal zijn is reputatieschade waardoor er misschien minder mensen zullen gaan vliegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou dat lijkt me wel. Behalve goodwill lijden zij natuurlijk enorme materiële schade. Maar het kan ook best zijn dat dergelijke risico's zijn ingecalculeerd in de prijzen en dat zij ook wel verzekerd zijn, maar die verzekering kost dan ook weer geld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook de KLM vezekert zijn materieel én zijn pasagiers.
De premie moet toch betaald worden,crash of geen crash.,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan een vliegtuigmaatschappij de das om doen. PanAm heeft Lockerby niet kunnen doorstaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De te betalen schadevergoedingen zullen wel verzekerd zijn....of de vliegtuigen zelf verzekerd zijn (casco) vraag ik me af....de premie kon wel eens hoger zijn als je een grote vloot hebt als dat enkele vliegtuig dat je dan moet vervangen. zeker als je zorgt dat het onderhoud echt goed gedan wordt..

Vergelijk met auto verzekeringen...bedrijven met veel auto's verzekeren ook slechts voor alleen WA.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vliegtuigcrash is dodelijk, in alle opzichten....