Kun je je laatste jaar OV met de nieuwe regels nog wel een jaar uitstellen?

Nadat je studiefinanciering afloopt heb je nog recht op 1 jaar OV als gift. Vroeger kon je studiefinanciering of OV vergoeding/kaart uitstellen als je langer over je studie deed tot je het nodig had.
Kan dat nog steeds met de nieuwe regels? Of val ik direct onder de nieuwe generatie als ik mijn OV komend jaar stop zou zetten? Waardoor ik geen OV vergoeding meer zou krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik begrijp dat u over enige tijd de 4 of 5 jaar studiefinanciering hebt opgebruikt. U hebt daarna nog recht op 1 jaar studentenreisproduct. Die wilt u tijdelijk stopzetten. De aanvraag voor het studentenreisproduct kan later weer opgestart worden. Dat moet gebeuren uiterlijk één maand voor de maand waarin je dertig wordt.

Als u niet van studie wijzigt blijft u onder de oude regelgeving vallen. Na 4/5 jaar studiefinanciering hebt u nog recht op 3 jaar lenen en 1 jaar studentenreisproduct.
fisbel