Ik ga fulltime werken in utrecht, krijg reiskosten vergoeding (38.1km) kan ik aan mijn werkgever een vast reiskostenvergoeding bedrag vragen?

Zodat ik dus bijv een maandkaart kan kopen, omdat ik pas over een week daar ga werken, heb ik nu geen geld genoeg om een maandkaart aan te schaffen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je wilt weten of je vast bedrag kunt vragen, ja dat kan, al zou dat wel vastgelegd moeten worden in je contract, vooruitbetalen van je reiskosten is niet gebruikelijk, meestal wordt dat samen met je salaris gestort, je kunt het vragen, maar ik vind dat geen goede binnenkomer en zou dat dus niet doen, je kunt je ouders, broers of zussen beter vragen het bedrag even aan je te lenen, tot je salaris binnen is en dan direct terug betalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel. Je hebt helemaal gelijk... dat leek mij dus ook niet zn fijne binnenkomer..!

Andere antwoorden (3)

Daar had mijn broer ook last van bij zijn eerste baan. Gewoon een PL afsluiten bij de bank voor het bedrag van een jaarabonnement. De maandelijkse premie als reiskostenvergoeding vragen bij je werkgever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een pl is vaak het begin van het einde...
ronron1212
11 jaar geleden
juist Pelle
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pl???
ronron1212
11 jaar geleden
persoonlijke lening
nee heb je ..ja kan je krijgen..
waarom zou je het NIET doen..!!
je kan je a.s baas zeggen dat je niet genoeg geld hebt voor een maand kaart...
het is heus geen schande..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou het kunnen vragen. Als ik eerlijk ben lijkt het me wel aangezien het zo ver weg is.