Ik ben op zoek naar een goede bank waar ik een spaarrekening wil afsluiten.

Ik wil het graag zo makkelijk mogelijk houden in de aanvraag en mijn geld ten alle tijde kan gebruiken zonder pinpas. Dus alleen via internetbankieren. Heeft iemand een idee wat goed voor mij is of iemand zelf erg blij met zijn/haar bank? Ik ben op zoek naar aanraders!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik lees ook vaak dat er een minimum bedrag op je rekening moet staan, dit heb ik liever niet natuurlijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (7)

Bank of Scotland heeft hoogste rente 2,6% en je krijgt 20€ verder heb je geen minimumbedrag nodig
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel even erg hebben; voor die extra €20 moet je voor een bepaalde datum wel minimaal €5000 op die rekening hebben staan!
Een spaarrekening is een apart soort rekening waarop meer rente wordt gegeven dan op een gewone betaalrekening.
Dat betekent eigenlijk automatisch dat er een paar voorwaarden aan zitten, omdat de bank die hogere rente wel ergens van moet kunnen dekken. In de regel zit dat inderdaad in het minimum bedrag dat er op de rekening moet staan, en de vrijheid om over het geld te beschikken.

Over het algemeen kun je daar twee dingen over zeggen :
- Hoe minder beperkingen, hoe lager de rente
- Hoe hoger de rente, hoe groter het risico (al gaat dat voor zuivere spaarrekeningen meestal niet op, dan moet je meer denken aan beleggen).

Over het algemeen is het bij de meeste banken lood om oud ijzer. Vermoedelijk kan de site uit de bron je wel verder helpen op je zoektocht.

De enige kleine tip die ik je nog kan geven is : open een Duitse spaarrekening. Daar is de rente over het algemeen een stukje aantrekkelijker, zowel aan de hoge kant om te sparen, als aan de lage kant als het om leningen en hypotheken gaat. Je moet er alleen effe heen om hem af te sluiten, want Duitsland is nog niet helemaal zo internetminded als Nederland, maar daarna kun je er wel gewoon Internetbankieren. (Voor 'vast' geld kan de rente oplopen tot 4 % !- wat op dit moment aantrekkelijk is).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marleen, een Nederlander kan niet langer bij iedere Duitse bank een spaarrekening openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom dan niet meer we ziitten toch beide in de EU.
bij welke kan het dan wel???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou niet weten waarom niet ; in de EU hebben we onder andere vrijheid van betalingsverkeer. Ik had al een Duitse rekening VER voor ik concreet van plan was hier te gaan wonen - en heb nu nog altijd een Nederlandse ernaast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(Duitse rekening hadden we vroeger vanwege de Duitse Ebay, waar je soms alleen vanaf een Duitse rekening kon betalen voor ze Paypa uitvonden).
De hoogste rente geeft Lease Plan Bank (actueel rond 2,91% per 1-6) met daarna Banc of Scotland. Lease Plan heeft echter tijdelijke stop op nieuw te openen rekeningen. Goed in de gaten houden wanneer je weer kan openen dus.

Toegevoegd na 16 uur:
De rente is gebaseerd op het 1 maands euribor rentetarief vermeerderd met 1,75%. Volledig transparant. De rente wordt maandelijks bijgeschreven en er is geen minimum salso nodig op de rekening. Opnemen kan continu en zonder kosten. Hier kan geen andere bank tegenop sedert het begin tot op heden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die 2.9 is helemaal niet zeker per 1-6
rente wordt maandelijks aangepast aan de hand van de 1 maands eruribor met een opslag van 1.75. zoals het er nu uitziet kan de rente op 1-5 op 2.91 komen. Als de euribor echter instort de komende dagen dan wordt het lager. Over de situatie op 1-6 valt echter nog helemaal niets te zeggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelde natuurlijk 1-5 en dat de 1 maands euribor rente instort is net zo waarschijnlijk dat de zon vannacht gaat schijnen. Rente zal eerder hoger dan lager worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de zon schijnt ook vannacht maar niet hier dus alles kan. of het waarschijnlijk is, is punt twee
2 jaar geleden stortte ook de euribor in korte tijd in. kans nu is weliswaar kleiner, daar heb je gelijk in, maar iets zakken kan altijd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst; De LP Bank is volledig transparant en kent geen regeltjes of minimale saldi en de rentebijschrijving gebeurd ook nog eens maandelijks.
Ruim 2 jaar geleden waren de economische omstandigheden volstrekt anders dan nu. Onlangs verhoogde de ECB de rente met 0,25% en naar verwachting verhoogd men ieder kwartaal met eenzelfde percentage door. Dat de rente niet harder stijgt komt door Zuid Europa (m.n. Portugal) en Griekenland. Een daling van de korte rente is onmogelijk op dit moment voor Europa zodat de euribor rente voorlopig niet hard maar ook niet een beetje gaat dalen. Overigens is de rente op de huidige euribor gebaseerd nu 2,92%.
Ik heb vanaf bijna het begin van LP Bank daar mijn rekening of nog nooit had ik waar dan ook meer rente gekregen.
via spaarbank veranderen kun je goed vergelijken.
vooral van verschillende spaarvormen kun je goed rentes vergelijken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bovenstaande antwoorden zijn allemaal behartenswaardig. Maar let verder ook nog op de volgende zaken.
1. De Bank of Scotland valt onder het Britse Garantiestelsel en dat is met 50.000 pond = 60.000 euro minder dan het Nederlandse van 100.000 euro.
2. Een grote bank zal door de staat wel gered worden omdat anders de economie een veel te zware klap krijgt en een kleine bank zal niet gered worden.
3. Als het fout gaat kan je beter te maken hebben met een Nederlandse bank dan met een buitenlandse bank. Denk alleen maar aan bereikbaarheid hoofdkantoor, vertalingen etc.
4. De ASN bank en de Triodos bank onderscheiden zich van de andere banken doordat zijn niet beleggen in foute zaken als kinderarbeid etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet dat de sns bank een goede (internet) spaarrekening heeft tegen 3 procent rente. De voorwaarden kun je nalezen op www.sns.nl. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij bieden ze max 2.6 % bij plussparen
internetsparen is maar 2,2 %
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb uit nieuwsgierigheid maar even gekeken en inderdaad, de SNS geeft net zulke lage rentes als die andere handelsbanken. Het tarief 3% bestaat niet op basis van vrij opnemen e.d. Misschien in de war met deposito rente?
RABOBANK ik heb het zelf ook en het bevalt me goed !
een aanrader !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij sterk met een rente die bijna 0,5% tot 1% lager ligt dan bij bijvoorbeeld Banc of Scotland of de LP Bank.