mag ik als ik weer dat iemand die fraude heeft gepleegd die persoon aangeven?

Mijn ex-vrouw heeft een paar jaar geleden fraude gepleegd op mijn naam, door met vervalste bankafschriften/identiteitspapieren enz. leningen op mijn naam aan te vragen.

Ze heeft dit gedaan met haar toenmalige partner.

Ze zijn beide hiervoor (in 2008) veroordeeld, alleen heeft hij haar de afgelopen jaren hiervoor laten opdraaien qua aflossingen. Ter verduidelijking ik ben ervan vrijgesproken.

Nu is zij overleden en in haar administratie vind ik nog een openstaande lening van ruim € 6000, die nog het gevolg is van deze fraude.

Mag ik nu zijn gegevens als mededader aan die kredietverstrekker doorgeven zodat ze het restant op hem kunnen verhalen?

Mijn ex-vrouw wist niet waar hij heen gevlogen was, maar ik ben hem nu op het spoor gekomen.

Ik ben nl. nu bezig met de afwikkelingen van haar nalatenschap, omdat wij samen 2 minderjarige kinderen hebben, en ik hun niet voor haar financiële schulden laat opdraaien.

Wat moet / kan/ mag ik doen.
Ik heb hier de uitspraak van de rechtbank en alles liggen namelijk. Mag ik de kredietverstrekker dan zijn NAW gegevens verstrekken, zodat zij het restant van hun geld op hem kunnen verhalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Minderjarige kinderen zullen nooit opdraaien voor de schulden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook niet wanneer ze meerderjarig worden?

Antwoorden (2)

Dat mag altijd. Wil je serieus genomen worden, moet je met harde bewijzen aankomen. Wanneer jij het weet, weet een ander het nog niet. Ze geloven jou natuurlijk niet zo maar dus als je echt iets hard kunt maken, zal de kans groot zijn dat deze persoon aangepakt word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen als je zijn handtekening onder die lening hebt, maak je enige kans dat de toenmalige partner van je ex vrouw aansprakelijk er voor gesteld kan worden.
Maar aangezien je schrijft,dat hij jouw ex er voor op laat draaien,doet me vermoeden dat hij zo slim is geweest alleen jouw ex te laten tekenen.
In dat geval maak je bij de kredietverstrekker geen enkele kans.
In het geval,dat hij wel getekend heeft, hoef jij geen actie te ondernemen,
Verder zijn jullie minderjarige kinderen niet aansprakelijk voor de schulden, die hun moeder heeft gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt vast in de gerechtelijke uitspraak dat hij medepleger is aan de fraude is he, dus ook hij heeft mijn handtekening vervalst voor het verkrijgen van die leningen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, oké , maar het is niet ZIJN handtekening.