Zijn er pinautomaten waar je biljetten van 5 euro kunt kiezen?

Gisteren wilde ik bij mijn bank een biljet van 20 euro omwisselen in 5 euro biljetten. Dat kon dus niet -hoezo uitgeholde service van banken?! Ze verwezen me naar een sigarenzaak aan de overkant... Nu vraag ik me af of sommige banken pinautomaten hebben die wél biljetten van 5 euro geven, en of je daarvoor dan kan kiezen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rabobank geeft voor zo ver ik weet als enige bank vijfjes. die 5 euro biljetten zijn alleen niet altijd 'op voorraad'. voor je je pinpas invoert staat er bij rabobank altijd een lijstje met aanwezige biljetten.

ja hoor die zijn er wel, maar volgens mij is dat meestal alleen bij banken.

Naast het feit dat er bij bepaalde automaten staat aangegeven welke biljetten er in de automaat zitten, kun je soms ook kiezen (in ieder geval bij de Rabobank) voor bedrag + biljetkeuze. Je kiest dan eerst het bedrag dat je wilt pinnen, dat toets je in. Daarna krijg je drie mogelijkheden voor het uitbetalen van het bedrag. Bijvoorbeeld, je pint 20 euro. Dan kun je dat opnemen als: 1 biljet van 20, of 2 van 10, of 4 van 5 Dan heb je dus de biljetten die je wilt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100