Zijn er pinautomaten waar je biljetten van 5 euro kunt kiezen?

Gisteren wilde ik bij mijn bank een biljet van 20 euro omwisselen in 5 euro biljetten. Dat kon dus niet -hoezo uitgeholde service van banken?! Ze verwezen me naar een sigarenzaak aan de overkant... Nu vraag ik me af of sommige banken pinautomaten hebben die wél biljetten van 5 euro geven, en of je daarvoor dan kan kiezen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In Duitsland krijg je ze automatisch , ook als je meer pint. Ik schrik er elke keer weer van als ik in Nederland 50 euro pin en een briefje van 50 krijg, in plaats van 1 van 20, 2 van 10 en 2 van 5......
Cryofiel
12 jaar geleden
@Marleen, dat is de reden waarom ik meestal 40 euro pin. Of, als ik weet waar ik er één kan vinden, naar een pinautomaat loop waar je de gewenste coupures kunt opgeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De meeste pinautomaten hebben ook biljetkeuze, maar daarbij is 10 euro dan de kleinste coupure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De grotere Rabobank kantoren hebben meestal zo'n automaat binnen staan.

Het beste antwoord

Rabobank geeft voor zo ver ik weet als enige bank vijfjes. die 5 euro biljetten zijn alleen niet altijd 'op voorraad'. voor je je pinpas invoert staat er bij rabobank altijd een lijstje met aanwezige biljetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Inderdaad, de rabo hier heeft alleen vijfjes in de automaat binnen. De automaat buiten heeft ze niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vandaag dus maar eens even proberen daar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal, serieus? precies andersom hier.. buiten wel vijfjes en binnen niet..
bamibal
12 jaar geleden
Grappig. Zal dus wel per kantoor verschillen. Laatst heb ik voor het eerst eens binnen gepind bij de Rabo, en was verbaasd dat er vijfjes in zaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, staat ook in het antwoord ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helaas niet gelukt: zowel de automaat buiten als binnen gaven geen € 5 biljetten. En aan de balie zei men dat er te weinig vraag naar was... Wie het breed heeft, enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt precies! Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie!

Andere antwoorden (2)

ja hoor die zijn er wel, maar volgens mij is dat meestal alleen bij banken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De drie pinautomaten bij mijn 'eigen' bank aan de muur doen dat iig niet, helaas...
Naast het feit dat er bij bepaalde automaten staat aangegeven welke biljetten er in de automaat zitten, kun je soms ook kiezen (in ieder geval bij de Rabobank) voor bedrag + biljetkeuze. Je kiest dan eerst het bedrag dat je wilt pinnen, dat toets je in. Daarna krijg je drie mogelijkheden voor het uitbetalen van het bedrag.

Bijvoorbeeld, je pint 20 euro. Dan kun je dat opnemen als:
1 biljet van 20, of
2 van 10, of
4 van 5

Dan heb je dus de biljetten die je wilt.