Als je jezelf als tuinhulp aanbied op bv marktplaats, en je verdient ermee, mag je dan worden aangehouden ofzo?

zoiets hoorde ik. Dat het niet mocht vanwege belasting ofzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart werken is illegaal...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je als tuinhulp werkt als zelfstandige zonder personeel (ZZP-er) is dat geen zwart werk (als je je bij de fiscus hebt aangemeld).

Antwoorden (4)

Nee hoor, je moet echter wel het bijverdiende geld aangeven bij de belastingdienst en evt. wanneer je een uitkering hebt, bij de uitkeringsinstantie. Indien je dit niet doet pleeg je fraude en ja, kun je aangehouden worden uiteindelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het 1 keertje doet is het niet zo erg maar als je er meer mee verdient moet je er inkomstenbelasting over betalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten doe ik het niet,maar ik geloof dat je tot een bedrag van 5500€ mag verdienen zonder dit te moet opgeven bij de belastingdienst,mits je geen ander inkomen hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het ook via een bedrijf laten lopen?
Kijk eens naar: http://www.heerlijkhulp.nl