Bestaat er zo zulke gesloten spaarrekening waar je aantal jaren kan sparen, zonder dat je bij geld kan aankomen?

geld sparen en dat je niet bij geld kan komen dus gesloten!!
Geen pas etc...gewoon maandelijks bedrag storten op een rekening tot je bepaalde jaren heb gehaald bijvoorbeeld 2 jaar sparen ofzo.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
3.6K

Antwoorden (3)

Ja hoor. Er zijn bij praktisch elke bank verschillende soorten spaarrekeningen te verkrijgen waar je het geld voor een bepaalde tijd vastzet en daar rente over ontvangt. Kijk eens bij je huidige bank wat de mogelijkheden zijn, of bekijk een vergelijkingssite om verschillende soorten banken en spaarrekeningen te vergelijken op bijvoorbeeld rente en voorwaarden. In de bron een bekende site die eerlijk vergelijkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld bij de ING:
http://www.ing.nl/particulier/sparen/met-zekerheid-uw-geld-vastzetten/spaardeposito/index.aspx Welke bank heb je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.abnamro.nl/nl/prive/sparen/spaardeposito/productinformatie.html
Een rekening met een vaste looptijd (en een vaste, relatief hoge rente) heet een deposito.

Varianten waar je nog bij kunt storten zijn feitelijk geen deposito, maar de bank zal je graag een spaarrekening "aansmeren"...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk eens aan de (nog bestaande) spaarloonregeling via de werkgever, waardoor je over het bedrag dat je spaart geen belasting betaalt.