Waar kan je geld lenen,zonder je loonstroken te overhandigen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Lenen
1.2K

Antwoorden (5)

Op de onderstaande link bijvoorbeeld. Maar let op! je betaalt een enorme rente, vaak van tientallen procenten. Omdat dat niet mag in Nederland noemen ze het anders, maar het blijft een woekerrente.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je was me net voor. Maar dit is inderdaad bij flitsleningen van oa ferratum http://financieel.infonu.nl/lenen/50498-kortlopende-lening-snelle-lening-met-of-zonder-bkr.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze noemen het geen rente maar 'behandelingskosten'. Die kunnen oplopen tot een rente van 600% op jaarbasis. Echt waar: http://www.telegraaf.nl/overgeld/experts/gerjaarsma/855565/__Leen_niet_bij_Boober_of_Ferratum__.html
Bij je ouders, je broers en zussen, tantes en ooms, opa en oma's, de rest draait je een poot uit en zet je levenslang in de ellende, alleen lenen als je betaling echt niet kan wachten en je geen onzinnige troep ervan wil kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
Bij instellingen die een gigantische opslag berekenen voor rente en kosten omdat die mensen bij een 'gewone' bank niet (meer) terecht kunnen. Indirect worden mensen die het financieel al moeilijk hebben zo nog verder de financiële malaise in geholpen.

Het zou mooi zijn als elk verstrekt krediet door welke instelling dan ook vermeld zou staan bij het BKR en dat financiële instellingen daar zouden kunnen toetsen of een voorgenomen lening niet zou leiden tot overcreditering, waardoor mensen tegen zichzelf beschermd worden. Maar zo werkt het niet.
11 jaar geleden
dat kan wel kijk maar op internet er zijn genoeg bedrijfjes doe kredietjes geven maar let op het kost ontzettend veel geld. zowel rente als administratie kosten.
Ik weet niet of je geen loonstroken wilt overhandigen omdat je dan toch geen geld krijgt of dat het uit principiële overwegingen is.
Maar als het eerste het geval is, dan blijkt dat je niet genoeg financiele armslag hebt en dat banken je geen geld willen lenen, dan is het zeker niet verstandig om met andere geldschieters in zee te gaan.
Is het tweede het geval dan zul je dus voor lief moeten nemen dat het veel geld kost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de bank van lening ofwel de gemeentelijke kredietbank tegen onderpand, bij voorbeeld gouden sieraden.