We hebben een deurwaardersbrief ontvangen die we binnen 5 dagen moeten betalen, echter staat er helemaal niets in waar het over gaat, mag dat wel?

We hebben vandaag een brief ontvangen van LAVG (partner van Intrum Justitia) met de mededeling:

'Opgemelde zaak is door Intrum Justitia aan ons doorgezonden ter dagvaarding. U blijkt te zijn verhuisd zonder opgave van uw nieuwe adres aan de schuldeiser.

Alvorens tot dagvaarding over te gaan stellen wij u derhalve nog 1 maal in de gelegenheid om binnen 5 dagen na heden aan ons te betalen onder vermelding van ons dossiernummer.'

Met vervolgens een leuk bedrag eronder...
Er staat helemaal niet bij wie de schuldeiser is en/of waar het bedrag vandaan komt, niets!
Nu zijn we inderdaad verhuisd, maar alweer ruim anderhalf jaar geleden. Als we al ergens iets vergeten zijn, dan had ons adres toch wel sneller achterhaald kunnen worden via de gemeentelijke basisadministratie. Zowel op het oude adres als op het nieuwe adres hebben we nooit aanmaningen van het een of ander gekregen. We kunnen ook geen enkele instantie bedenken die we niet hebben ingelicht, noch waar het bedrag op kan slaan.
Natuurlijk gaan we morgen bellen, maar zou mag/kan dit wel zo'n factuur sturen zonder verdere info. Of zou het een spookfactuur kunnen betreffen? Brief ziet er verder heel officieel uit. Alle informatie/adressen/telefoonnummers e.d zijn hetzelfde als op de officiële site van de LAVG.
Als we iets gemist hebben dan betalen we natuurlijk gewoon, maar ik vind het een rare zaak.

Is er iemand die hier verstand van heeft en meer weet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voordat de deurwaarder een dagvaarding verstuurd, zal hij u eerst een aantal keer aanmanen om te betalen. Uit uw verhaal lijkt mij dat dit niet is gebeurd. Een dagvaarding is een oproep om voor de rechter te verschijnen, omdat u na herhaaldelijk aanmanen niet heeft betaald. Het lijkt me dus handig om naar de zitting bij de rechtbank te gaan en vooraf LAVG te vragen waar al die aanmaningen dan zijn gebleven. Als ze daar ook niet op reageren, kunt u in ieder geval bij de rechter aangeven wat u zelf al heeft gedaan, contact met Wehkamp en dat u al anderhalf jaar op uw nieuwe adres woont. Dat u LAVG om informatie heeft gevraagd, en dat is dan nog even afwachten waar ze dan mee komen, of u daar wel of niet afdoende antwoord op heeft ontvangen. Dus als LAVG voor niet afdoende duidelijkheid kan verschaffen, niet betalen en laat de rechter het dan maar zeggen, lijkt mij. LAVG geeft dat bij hun vragen en antwoorden op hun site zelf ook aan, dat als je het er niet mee eens bent, je je bij de rechter kunt verweren. Vraag op site LAVG Ik ben het helemaal niet eens met de vordering. Wat kan ik doen? Indien u het niet met de vordering eens bent, dan kunt u zich voor de rechter verweren tegen de eis van de wederpartij tot betaling van de vordering. Succes er mee en ik ben heel benieuwd wat het nu betreft en hoe het verder verloopt.

Nee, zoals in de andere antwoorden, het mag officieel niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100