Wat kost een auto van de zaak als het je eigenbedrijf is?

Hoeveel kost een auto van de zaak ongeveer als je 14 % bijtelling hebt? Bijv seat ibiza. Per maand ?
En hoe werkt de procedure leasen en tanken van een auto als je een eenmans bedrijf hebt?
En je wilt er zowel.zakelijk als prive mee rijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

14% betaal je per jaar over de nieuwprijs. Als je auto dus bv 20.000 cataloguswaarde heeft moet je 14% van 20.000 bij je inkomstem optellen. Dat is dus 2800,- per jaar = 233,33 per maand.

Als je normaal 42% belasting betaalt, kost die auto je dus 42% van 233,33 per maand = 98,-
11 jaar geleden
walter
11 jaar geleden
Nee, het wordt per maand op je salarisstrook verrekend.
Bij mijn 20%-auto staat de bijtelling (catalogusprijs * 0,2) / 12 in het kolommetje met de beloningen. Het totaalbedrag wordt gebruikt om de loonheffing over te berekenen.
Dit gaat inderdaad volgens schijven / tabellen, maar met een percentage rekenen gaat iets makkelijker.