mag een werkgever klanten bellen/mailen hoe jij functioneerde in een telefonisch contact met die klant?

Ik werk op een callcenter

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Soms wordt er wel eens gevraagd aan de klant of jij een klanttevredenheidsmail mag opsturen en of de klant dit wil terugsturen. Zo ken ik het wel vanuit een callcenter. Maar dat de baas de klant daarna nog eens gaat benaderen is ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het mag wel; waarom niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou jij het fijn vinden als klant als je achteraf word benaderd. Meestal wordt de klant tijdens een gesprek netjes gevraagd of ze mee willen werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het komt wel vaker voor, en ik vind het persoonlijk niet storend. Ik kreeg laatst een mailtje: "u heeft onlangs contact opgenomen met de helpdesk, wij willen u hier een aantal vragen over stellen." Als een 'baas' letterlijk belt, vind ik het wel opmerkelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat bedoel ik, maar je moet wel eerst de klant toestemming vragen of je die mail mag sturen. want er zijn ook zoveel valse emails in omloop of bellen mensen zomaar uit naam van een bedrijf terwijl het niet klopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, er was toen geen toestemming voor gevraagd, maar als je 10 minuten na een belletje zo'n mailtje binnen krijgt, is de kans op vervalsing erg klein. Mijn reactie was overigens geen kritiek op jouw antwoord, maar meer een aanvulling, zodat de hoofdvraag daadwerkelijk beantwoord is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe kwamen ze aan jouw email, ik vraag altijd eerst toestemming en daarna pas het emailadres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die stond in dit geval al bij hun geregistreerd, dus waarschijnlijk is de toestemming ergens in de voorwaarden verwerkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij vragen de klanten ook netjes om hun e-mailadres voor een klanttevredenheids onderzoek, maar dat men daarna de klant nog eens gaat bellen/mailen om te vragen of ij persoonlijk, dus met naam genoemd die klant juist heb behandeld, dat gaat mij te ver, dam wordt mijn privacy ook aangetast. Wat vinden jullie hiervan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat een klant meewerkt aan een klanttevredenheidsonderzoek is geheel vrijwillig.
Men kan ook nee zeggen of later alsnog besluiten de mail niet terug te sturen. In zo een onderzoek staat ook hoe men het gesprek heeft ervaren en of ze goed zijn geholpen. Maar dat een leidinggevende zelf gaat terugbellen naar de klant heb ik nog nooit meegemaakt.
jazeker, het is je werk
dus juist op dat contact
wordt je beoordeeld
12 jaar geleden
Dat mag zeker. De mensen die jij belt, kunnen het best beoordelen hoe jij met de klanten omgaat.
Zo kan jouw leidinggevende je beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, dit mag niet.
Het mag alleen in algemene zin, maar niet met naam en toenaam.

Hij mag bijvoorbeeld niet vragen of de dienstverlening van mevrouw jansen al of niet naar wens was.
Hij mag wel vragen of de dienstverlening zelf ( zonder namen te noemen ) al of niet naar wens was.

Daarnaast speelt nog de beleving van de klant een grote rol.
Voorbeeld;
Als het probleem door deze callcenter verholpen kon worden zal een klant eerder een positief oordeel geven dan als de klant niet geholpen kon worden.

Toegevoegd na 2 uur:
De ongemotiveerde - kun je ongeveer vergelijken met het laatste gedeelte van mijn antwoord.
Iemand is niet content met het gegeven antwoord en geeft dus een negatief signaal af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met t-mobile belt word het van te voren vertelt dat ze je erover kunnen vragen