mag een werkgever klanten bellen/mailen hoe jij functioneerde in een telefonisch contact met die klant?

Ik werk op een callcenter

Weet jij het antwoord?

/2500

Soms wordt er wel eens gevraagd aan de klant of jij een klanttevredenheidsmail mag opsturen en of de klant dit wil terugsturen. Zo ken ik het wel vanuit een callcenter. Maar dat de baas de klant daarna nog eens gaat benaderen is ongebruikelijk.

jazeker, het is je werk dus juist op dat contact wordt je beoordeeld

Dat mag zeker. De mensen die jij belt, kunnen het best beoordelen hoe jij met de klanten omgaat. Zo kan jouw leidinggevende je beoordelen.

Neen, dit mag niet. Het mag alleen in algemene zin, maar niet met naam en toenaam. Hij mag bijvoorbeeld niet vragen of de dienstverlening van mevrouw jansen al of niet naar wens was. Hij mag wel vragen of de dienstverlening zelf ( zonder namen te noemen ) al of niet naar wens was. Daarnaast speelt nog de beleving van de klant een grote rol. Voorbeeld; Als het probleem door deze callcenter verholpen kon worden zal een klant eerder een positief oordeel geven dan als de klant niet geholpen kon worden. Toegevoegd na 2 uur: De ongemotiveerde - kun je ongeveer vergelijken met het laatste gedeelte van mijn antwoord. Iemand is niet content met het gegeven antwoord en geeft dus een negatief signaal af.

Als je met t-mobile belt word het van te voren vertelt dat ze je erover kunnen vragen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100