Dat er minder mensen gaan werken maar die wel voor meer ouderen het geld moeten verdienen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de huidige regelingen dat ouderen langer moeten doorwerken?
Ik denk een negatief effect.
Waar men er met 65 jaar er uit kon stappen blijven deze functies nu langer bezet zodat een eventuele starter dus langer moet wachten op deze baan.
Dus langer werkloos is eer deze kan beginnen.
Daarnaast zijn er diverse functies ( denk aan bouwvakkers/stratenmakers ) die een dergelijke belasting hebben op een lichaam dat men blij mag zijn dat men de 65 jaar gezond haalt, deze mensen lopen een verhoogt risico om in een afkeur traject te komen, dus gaan geld kosten.

Dus van de bovenste leeftijdsgrens meer arbeidsongeschikten ( ipv gepensioneerd ).
En van onderaan, meer langdurige werklozen, daar de "oudjes" eerst op moeten.

Dus met de huidige regelgevingen een negatief effect.