Een prijsopgave van een hoeveelheid vloeistof luidt: 100 $/mt Betekent dit dat de prijs 100 usd per TON is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Als er staat mt, dan is dat de prijs voor 1000 kilogram.
mt = metric ton(ne).
Het aantal liter voor een vloeistof die je dan krijgt hangt weer samen met het soortelijk gewicht hiervan en kan dus afwijken van 1000 liter (er zit 1000 liter water in 1000 kilogram).

Zoals men hierboven antwoord met MT kan dit namelijk een andere betekenins hebben, namelijk megaton.
Dit is dus een foutieve schrijfwijze voor metric ton(ne).

Toegevoegd na 6 minuten:
Het ligt er trouwens wel aan, waar deze opgave vandaan komt of het gebruikelijker is om in hoofdletters of kleine letters te schrijven. Regelmatig gebruikt men in de scheepvaart wel MT om een metric ton(ne) aan te geven.
Maar heb je bijvoorbeeld 1 MT TNT dan is het weer 1.000.000 metric ton(ne).......
Aangezien je er niet bij zet waar het vandaan komt en het zelf met kleine letters schreef ging ik daar dus even van uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Klopt... MT is metric ton... dus klopt... kubieke meter...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kubieke meter kan in gewicht nogal veel verschil hebben. Dat ligt dan aan het soortelijk gewicht van het product.
Dus bijna maar net niet. (geen min, mocht iemand die wel geven was ik t niet :p )