Wanneer wordt de loonheffing gestort?

Heb vandaag een leuke blauwe envelop gekregen uit de post. Hierin stond dat ik nog geld terugkreeg van een baantje wat ik in 2010 had. Heb dus gelijk alles ingevuld en digitaal opgestuurd. Wanneer word dit gestort? Google kan ik niks over vinden en op gv ook niet. ;-)

Toegevoegd na 15 minuten:
Sorry, ik bedoel de teruggaaf inkomstenbelasting.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Jouw loonheffing is al gestort door jouw baas. Jij bedoeld de teruggaaf inkomstenbelasting.

Wanneer het geld werkelijk gestort is, is altijd een verrassing. De belastingdienst verwerkt een berg, en hebben helaas niet de capaciteit om alles binnen een maand te verwerken.
Meestal wordt er bij mij gestort in mei of juni. Ik heb nog nooit mee gemaakt dat dit later is dan juni.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je deze pas vandaag hebt ingevuld en terug gestuurd dan duurt het even voordat je een aanslag voorlopige teruggaaf krijgt.
Zelf heb ik deze eind februari ingevuld en verzonden en ik heb nog geen bericht hierover ontvangen.
Meestal gebeurd dit rond juni/juli en binnen twee weken nar de voorlopige aanslag staat het bedrag op mijn rekening,maar hou er rekening mee dat het eerst om een voorlopige teruggaaf gaat,de definitieve volgt pas een stuk later dus maak niet alles ineens op als je geld terug krijgt.