Iban nummer weet ik niet. Kan ik wel geld overboeken?

Via internetbankieren wil ik geld overmaken. Maar het iban nummer weet ik niet. Ik heb gewoon het rekeningnummer ingevoerd zonder iban maar komt dit wel goed? Zet Rabo dat automatisch om?

9 jaar geleden
3.5K
bamibal
9 jaar geleden
Je kunt hem hier zelf omzetten:
https://www.ibanbicservice.nl/SingleRequest.aspx
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hoeft nog geen IBAN te gebruiken. Maar het is wel heel makkelijk om als je een bankrekening nummer hebt deze te converteren naar IBAN. Dat kan hier: https://www.iban-converteren.nl/ Succes!

Het beste antwoord

Ja, dat zet Rabo automatisch om. In augustus ben je pas verplicht een IBAN-nummer in te voeren.

Toegevoegd na 15 uur:
Rabobank:
"Waar vind ik mijn IBAN?
Met uw IBAN kunt u gemakkelijk in Nederland en in het buitenland geld overboeken en laten incasseren. Uw IBAN vindt u in Rabo Internetbankieren, Rabo Mobielbankieren, op uw bankafschriften en op betaalpassen die vanaf maart 2012 worden uitgegeven. U kunt uw IBAN, of dat van anderen, ook opzoeken via:
•de website www.ibanbicservice.nl
•het telefoonnummer 0900-422 62 42 (lokaal tarief)
•een SMS met uw rekeningnummer naar 4226 (IBAN) (€ 0,25 per bericht plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon)
•de app Overopiban, kosteloos te downloaden via www.overopiban.nl "
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je verstandig bent zet je het omgezette rekeningnummer met de bijbehorende ontvanger meteen in je adresboek van je internetbankieren.

Andere antwoorden (1)

Zat kan zeker. Ik neem aan dat je het rekeningnummer weet van de begunstigde.
Vooralsnog wordt bij veel banken, waaronder de Rabobank, het nummer automatisch omgezet naar een IBAN nummer.
Als je graag zelf wilt opzoeken wat het IBAN nummer is (en overige codes als SWIFT / BIC) kun je naar de volgende website gaan:

www.ibanbicservice.nl

* klik op de blauwe knop "IBAN BIC Check".
* Vult het rekeningnummer in en de code die daaronderstaat, Klik op "Verstuur".
* Je ziet nu het rekening nummer EN het IBAN rekeningnummer.
* Klik op de blauwe knop "Toon BIC"en ook de de BIC / SWIFT code wordt getoond.