nul-urencontract sinds 1 april doorbetaald krijgen met feest dagen en landmacht voorlichting??

goeieavond allemaal
ik werk nu al bijna 2 jaar bij een metaalbedrijf , als metaalbewerker. ik deed hier een bbl opleiding als metaalbewerker en heb niv 1 gehaald en ben ongeveer gestopt halfe wegen niv 2 dus die heb ik niet gehaald ik wou ander werk gaan zoeken omdat ik het niet echt leuk vond maar goed hun hebben dat geaccepteerd ik hoefde niks terug te betalen van mijn opleiding ofzo , maar ik mag wel nog daar werken en heb nu een nul uren contract sinds 1 april ik moet gewoon standaart doordeweeks komen werken van half 8 tot half 5 dus maak ik 40 uur per week mijn vraag is nu dus of ik door betaald krijg met konningginnedag omdat dan mijn bedrijf gesloten is
andere vraag van mij is ik heb vrijdag 27 april een voorlichtings dag over de landmacht en ik had het na gevraagt als ik dan doorbetaald kreeg maar mijn werkgever zij van niet duss....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Normaal is met nul uren contract de uren die je werkt krijg je uit betaald en de uren die je niet werkt krijg je niet uit betaald. Je hebt weinig rechten met een nuluren contract.
Als een baas toch koninginnedag uit gaat betalen(wat ik niet verwacht ),heb je een goede baas getroffen. Als jij naar iets toe gaat wat met jouw bedrijf heeft te maken dan gaat jou baas dat nooit uit betalen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel: niets met jouw bedrijf heeft te maken