Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Erven als broer dood gaat, zonder kinderen en testament. 1 zuster al dood, wie erft het zuster gedeelte? De overige broer/zus of kinderen?

4 broers/zusters. Broer gaat dood, heeft geen testament en geen kinderen. Er is al 1 zuster dood. Er zijn nu 2 over. Hoe wordt de erfenis verdeeld? Erfenis door 2? Of door 3, dat de kinderen van de overleden zuster, de deel van zuster (hun moeder) samen mogen delen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Door 3. 1/3de deel gaat naar de kinderen van de overleden zuster van de nu overleden broer.

Tenzij er anders bepaalt is in de erfenis natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus eigenlijk gaat 1/3 naar zus1, 1/3 naar zus2, 1/6 naar kind van zus3 die overleden is en 1/6 naar het andere kind van zus3 die overleden is.

Ik neem dus aan dat er geen ouders meer in leven zijn van de nu overleden broer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb ik toch gelijk. Iemand anders vertelde dat dit anders was. Het is voor mij duidelijk. Bedankt voor het antwoorden.

Andere antwoorden (1)

Hierboven klopt als een bus, alleen als de ouders nog leven krijgen die de helft en het overige wordt door drie gedeeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding