Meestal staat in advertenties zowel een regel waarin vermeld is bij wie je informatie kunt inwinnen, als een zin waarin wordt uitgelegd aan wie je de brief moet richten. Wordt alleen de contactpersoon bij P&O genoemd, dan is hij/zij niet alleen aanspreekpunt, maar ook degene aan wie je de sollicitatiebrief moet richten. Waarom? Om de simpele reden dat de vacature dan onder zijn/haar account valt. Door je sollicitatie aan hem/haar te richten, voorkom je dat de brief gaat "rondzwerven" op de afdeling.
Anders is het wanneer je op de brief een kenmerk moet invullen: dan kan iedereen binnen de Postkamer en P&O-afdeling in één oogopslag zien waar de brief heen moet. In dat geval zou ik (tenzij in de advertentie anders aangegeven) de brief richten aan: Bedrijf X, t.a.v. de afdeling P&O. En als aanhef kiezen voor: Geachte heer, mevrouw,
Overigens is de contactpersoon er niet voor niets! Je maakt altijd een goede indruk als je vooraf belt met een slimme vraag over de inhoud van de vacature en kunt dan terloops ook even informeren naar de adressering.