Geen investeringen durven doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zojuist nog een PO van gemaakt.

Aversie betekent tegenzin. Als er risico aversie is, betekent dat dat iemand zo min mogelijk of helemaal geen risico wilt lopen. Daarom kiezen mensen voor zekerheid en nemen ze een verzekering op waar ze bang voor zijn, waarvan zij denken dat ze risico lopen.

Een voorbeeld:

Carla krijgt de volgende keus:

1. Zij kan een weddenschap ondergaan, waarbij het gaat om 100 euro te ontvangen of niets, beide met een kans van 50%

2. Zij kan ook een zekere betaling van 30 euro ontvangen, en de kans daarop is 100%

Er is sprake van risico aversie,wanneer Carla de voorkeur geeft aan een betaling van 30 euro.

Hoop dat dit je wat heeft geholpen :)