Wat is de winst geweest van de muziekindustrie en/of filmindustrie en/of game-industrie vorig jaar?

Graag de winst weten hiervan.

Toegevoegd na 12 minuten:
+ bron eventueel

Toegevoegd na 12 minuten:
+ bron eventueel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het blijkt dat dat de branchevereniging van de entertainmentindustrie NPVI aangeeft dat er in 2010 een omzet is geweest van 789 miljoen euro in Nederland.

NVPI is overigens de branchevereniging van de entertainmentindustrie en vertegenwoordigt het merendeel van de Nederlandse muziekmaatschappijen, uitgevers van audiovisuele content op digitale media en online en uitgevers van games en andere interactieve software.

Bij de bronnen kun je meer informatie vinden over de omzetten in 2010 en 2011. Ook zijn de jaarcijfers te vinden.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik heb ook nog een rapport gevonden met interessante informatie. Helaas kom ik ook tot de ontdekking dat ik geen specifiek antwoord geef op je vraag. Het gaat immers om de winst en niet de omzet.

Toegevoegd na 9 minuten:
Wat ik nog wel heb kunnen vinden is de winst van de creatieve sector uit 2008 van een analyse van de rabobank. Zie verder bij de laatste bron.