Kun je aan de hand van bankrekenummer ook de tenaamstelling achterhalen?

Ik heb via IDEAL een bedrag overgemaakt naar een webwinkel ivm een bestelling.
Geen levering ontvangen|
Betreffende webwinkel deelt mede geen bestelling en/of betaling te hebben ontvangen.
De betaling is overgemaakt op een rekening die niet de hunne is.
Desgevraagd heeft mijn bank medegedeeld geen tenaamstelling van betreffende rekeningnummer te mogen verstrekken;
Kan ik de tenaamstelling op een andere wijze gewaar worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan bij de ING wel. Als u invult (bijvoorbeeld): PietjePuk met het rekeningnummer waarnaar het bedrag is gestort komt de waarschuwing: Bij de ING is onder deze Betaalrekening de naam xxxxxxxxx bekend. Heeft u de juiste Betaalrekening ingevuld? Zo ja, klikt u dan op "Opslaan" om de opdracht op de verzendlijst op te slaan.

Bij de andere banken is het achterhalen van de tenaamstelling op deze wijze niet mogelijk.
fisbel
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, iig niet legaal.
als de bank een fout heeft gemaakt kun je verzoeken om je te compenseren.
als je zelf de fout hebt gemaakt om een verkeerd nummer in te voeren is het helemaal afhankelijk van de eerlijkheid van de ontvanger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee kan niet en mag niet. In uitzonderlijke gevallen kun je dit aan je eigen bank vragen om dit voor jou uit te zoeken