Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Vrij gevraagd voor werk maar degene die invalt per direct ontslagen moet ik dan nieuwe vervanging regelen of doet mijn baas dat?

Vrijgevraagd voor werk diegene is per direct onslagen ben ik dan verplicht om die dienst waarvoor ik vrij heb gevraagd alsnog te draaien of moet mijn baas dan nieuwe vervanging regelen aangezien ik zelf heb geregeld dat ik vrij heb en hun diegene per direct ontslaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
902

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Ik persoonlijk vind het nu een probleem voor de baas. Jij hebt waarschijnlijk al toestemming gekregen om vrij te zijn en jij bent er niet verantwoordelijk voor dat degene die je dan zou vervangen nu ontslagen is. Ik zou me er niet zo druk over maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij het onderling geregeld hebt moet je toch echt zelf werken. Als je de ruiling doorgegeven hebt aan je baas en hij is akkoord en zet het op het rooster dan is je baas verantwoordelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou natuurlijk zelf initiatief kunnen tonen en zelf een vervanger kunnen vragen wat jouw waardering door je baas weer ten goede komt als jij zelf het probleem hebt opgelost.
Verplicht ben je het echter niet om het zelf te doen, veel bazen willen dat het werk doorgaat als jij niet kunt komen dus ondernemen ze zelf actie om te voorkomen dat dat werk stil ligt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Om te voorkomen dat er straks 2 collega's verschijnen als inval van jou kun je je baas wel voorleggen zelf voor vervanging te zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding