wat is een normaal bedrag wat een 1-persoons huishouden met slechts een wao uitkering en redelijk hoge huur uitgeeft aan de wekelijkse boodschappen?

ik heb zelf nogal de neiging om erg te minimaliseren op mijn boodschappen maar heb eigenlijk ook wel ns zin in bijv. luxe krentebollen oid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

De een heeft wel eens zin in luxe krentebollen,
de ander heeft wel eens zin in een flesje wijn.

De een snijdt zelf de groenten,
de ander koopt alleen van die zakjes voorgesneden groente.

Het is allemaal zo'n persoonlijke keuze.

Volgens het NIBUD:

Boodschappen
Gezond eten kost ongeveer € 5,50 per dag. Je kunt besparen op eten en drinken door samen met anderen te eten. Behalve dat het gezellig is, ben je per persoon minder kwijt dan wanneer je voor jezelf kookt.

Naast eten en drinken betaal je van je 'boodschappengeld' ook dingen als tandpasta, shampoo, schoonmaakspullen, een tijdschrift of cadeautjes.

Voor een volledig overzicht, ga je naar het Nibud Persoonlijk Budgetadvies.

http://www.nibud.nl/scholieren/18-en-dan/op-jezelf-wonen.html

Bij het NIBUD vind je ook informatie over bezuinigen op ander uitgaven.

Om meer uit te kunnen geven aan boodschappen,
kun je bezuinigen op andere dingen.
Hier alsvast wat vrekkentips:

http://vrekkenclub.hyves.nl/forum/2419095/ac4z/Vrekkentips/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens het Nibud wel.
Dit gaat over een eenpersoonshuishouding.
Ben je met meer personen dan wordt het goedkoper p/p.
één volwassen persoon kan redelijk goedkoop leven. koop goedkope producten (goed zoeken). Maak er een sport van. Dan kan je aan het eind van de week speciaal voor jezelf iets lekkers gaan kopen. Dat heb je dan wel verdiend.

Ik geef aan een gezin van 5 personen (ik reken nu kv en luiers niet mee) zo'n 5 a 6 euro per dag uit en ik heb altijd voldoende eten.