Helpt de overheid op welke manier dan ook reclamebureaus mee?

Ik moet voor school weten of de overheid bijvoorbeeld geld aan reclamebureaus geeft of dat ze de wetten voor hun veranderd hebben, alleen op internet is er niks over te vinden, nu hoop ik dat jullie misschien hier iets over weten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De overheid geeft geld aan campagnes, voorlichting en maatregelen om bijv. ziektes te voorkomen en dat soort dingen die belangrijk zijn voor de bevolking om te weten.
Hiervoor hebben ze een reclamebureau nodig. Denk maar aan de spotjes van SIRE en zo zijn er meerderen.

Ze zullen ook een reclamebureau inschakelen voor verkiezingen om reclame voor hun partij te maken. Om deze te promoten als het ware. Wettelijk krijgen de politieke partijen namelijk een budget hiervoor, overschrijden ze dit dan moet de partij zelf meebetalen.
amc
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je bedoeld of een reclamebureau subsidie krijgt is het antwoord nee.
Maar de overheid kan natuurlijk wel een reclamebureau inhuren voor een opdracht en daar wordt dan wel voor betaald maar dat is niet "geven".