Ik wil mijn gouden ketting verkopen,waar moet ik opletten?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb een gouden ketting en die wil ik verkopen. Mijn vraag is hoe weet vind ik een betrouwbaar adres is en hoe kom ik erachter welk karaat goud het is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Bij het oversteken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eerst links, dan rechts en weer links gekeken :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bewaren... En als je genoeg goud verzameld hebt. Laten omsmelten. En iets moois van maken
Je krijgt er namelijk niets voor.
SnakeEye
12 jaar geleden
Mocht je in de komende tijd op vakantie gaan naar Turkije, of iemand die je goed kent, zijn er in Turkije heel veel juweliers die het omwisselen voor geld. De goudprijs is momenteel hoog, je krijgt er goed geld voor.

Het beste antwoord

Meet eerst altijd thuis het gewicht van het goud. Ze verduisteren nogal het gewicht van het goud. Kijk hoeveel karaat het is en zoek daarvoor de actuele goudprijs op. Als het bedrag 10-20% lager is dan de goudprijs is het nog wel te doen. Maar veel lager zou ik het niet voor willen kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je gaat bij verschillende juweliers/goudinkopers langs en je vraagt een offerte. Je neemt degene waarvan de prijs je aanstaat
anneliez