Ik ben inwonend bij mijn moeder. Nu ontvang ik een Wia uitkering van het UWV. Gaat dit veranderen nu de nieuwe wet in juli ingaat?

Inkomens worden bij elkaar opgeteld meen ik en je hebt tot een bepaalde hoogte dan geen recht op zaken. Geld dit alleen voor de bijstand of ook voor je UWV uitkering?

12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Nee, dit is alleen voor de Bijstand. Uitkeringen waar je premie voor betaalt, dus WW, WIA etc., zijn altijd persoonsgebonden. Een Wajong-uitkering is dit trouwens ook, maar met de nieuwe WWNV gaat er voor de 'nieuwe' gevallen ook het een en ander veranderen hierin.

Het enige wat zou kunnen veranderen, is dat wanneer je een toeslag ontvangt bovenop je WIA-uitkering, je hier mogelijk geen recht meer op hebt. Maar de WIA-uitkering zélf, die zal niet veranderen vanwege de aanscherping van de WWB.