Kun je in Duitsland je eigen energieleverancier kiezen?

Voor een vakantiehuis heb ik E-ON als energieleverancier, maar deze zijn voor mij als Nederlander totaal onbereikbaar. Het telefoonnummer kan alleen vanuit Duitsland gebeld worden en bij het contact per mail loop ik steeds vast op verplichte velden die in Nederland niet bestaan (tel. nr fout, postcode formaat is niet 5 cijfers, dat soort ongein)

Graag zou ik overstappen, maar het is me niet duidelijk of dat net als in Nederland, te regelen is.

paulus811
12 jaar geleden
6.4K
Cryofiel
12 jaar geleden
Kun je niet de postcode van je vakantiehuis opgeven? Tenslotte is *dat* het leveringsadres. Kan jouw systeem VoIP-telefonie aan? Dan kun je gratis een Duits telefoonnummer krijgen. Goede kans dat je zelfs het lokale netnummer kunt krijgen van de plaats waar jouw vakantiehuisje staat. Je kunt het systeem dan zo inrichten dat, wanneer iemand dat Duitse nummer belt, jouw telefoon in Nederland overgaat - en dat geheel kostenloos! En al heb je een 030-nummer (030 is Berlijn) - dan nog heb je een Duits nummer, dus dat werkt prima. Zie http://www.sipgate.de/ . Een andere mogelijkheid is SparVoIP. Met SparVoIP kun je zelfs uitbellen via een Duits nummer, dus als jij iemand belt krijgt die ander een Duits nummer in zijn scherm te zien. SparVoIP kost echter wel geld. Zie http://www.sparvoip.de/ . Een derde mogelijkheid is daar een SIM-only te kopen. Dan heb je eine echte deutsche Handynummer. Maar dat wordt weer duur als je dat nummer vanuit NL gebruikt.
paulus811
12 jaar geleden
Hi Cryofiel, dank voor je waardevolle tips. Ik zal er eens induiken om te kijken of er een bruikbare optie bij zit. Ik heb nu een 'ruckruf' formulier ingevuld, hopelijk krijg ik op die manier kontakt.

Het beste antwoord

Hallo
Je kunt in DUitsland ook gewoon wisselen.
Kijk eens op www.energievergleich.de

Als je je aanmeldt bij een nieuwe aanbieder, meldt deze je af bij de oude. (wel net zo handig)

Let op: soms krijg je in het eerste jaar een bonuskorting,waardoor het tarief heel laag lijkt. Na het eerste jaar schieten dan ineens de kosten omhoog. Goed in de gaten houden dus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wanneer ben je weer daar.?
Misschien kun je het dan persoonlijk regelen.
Tip...Praat eerst eens met je buren.
Over de voor en de nadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Ik ben er aankomend weekend, maar heb dan alleen een mobiele Nederlandse telefoon, dus dan werkt het alsnog niet. En even langs gaan betekent 120 km rijden, daar heb ik weinig trek in. Als ze me wel als Nederlandse klant accepteren, maar me voor het contact buitensluiten, wil ik gewoon een andere leverancier.