wat kun je met tulp herdenkingsmunt doen?

ik zag tv-reclame tulp herdenkingsmunt voor 5 euro.
Maar wat kun je eigenlijk met deze munt doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt met deze munt betalen, maar de meeste mensen die deze munt hebben vinden dat zonde, omdat ze die verzamelen of 400 jaar handel tussen Turkije en Nederland een belangrijk punt uit de geschiedenis vinden. Zo'n munt kom je dus bijna nooit in de omloop tegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bekijken of verzamelen. Vlgs mij is het geen wettig betaalmiddel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel wettig betaalmiddel volgens website!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hmmm... Ik denk dat menig retailer dat niet zal weten.
Het is in de eerste plaats een verzamelmunt. In Nederland is het echter ook betaalmiddel. In de andere eurolanden NIET!. Het is echter zo dat bijna niemand de munt als betaling aanneemt. Je hoeft bij bijvoorbeeld het Kruidvat echt niet te proberen om ermee te betalen. Ze weigeren hem doodweg. Zelfs bij de geldstortmachines van de banken wordt hij geweigerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom sta er ''wettig betaalmiddel'' op dat website dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herdenkings- en Verzamelaarsmunten Behalve gewone munten, ook wel circulatiemunten genoemd, zijn er speciale euromunten in omloop: Herdenkings- of verzamelaarsmunten. Herdenkingsmunten zijn wettig betaalmiddel in het hele eurogebied, verzamelaarsmunten alleen in het land van uitgifte zelf.
Je kunt hem weggeven, je kunt er naar kijken en je kunt er mee betalen. Het is wettig betaalmiddel (al zal niet elke winkelier hem herkennen en dus kun je er niet overal mee betalen).