Als je een automatische incasso terug wil hebben gestort, lukt dit dan altijd??

Ik heb via de rabobank een incasso terug proberen te boeken, dit was iets wat ik tijden terug een x heb ingevuld. Dat ze dat toen van mijn rekening mochten halen. Maar nu baal ik, want dit wil ik helemaal niet!!! Ik heb al een opzeggingsbrief gestuurd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als het een opdracht is die jij zelf hebt gegeven kan dit niet,dit word ook wel een periodieke overschrijving genoemd.
Is het een automatische incasso van een instantie zelf dan kun je de betaling wel terug laten storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Bij de meeste banken kan je dit terug laten storten. Storneren heet dat. Als je internetbankiert, kun je dit veelal zelf doen. Bij mijn bank (ABN) staat naast de afschrijving een kopje storneren. Daar moet je dan op drukken en dan krijg je je geld terug. Je moet wel een reden opgeven, waarom je wilt storneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij mag je altijd zonder reden zelf dit bedrag storneren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen 24 uur heb je het geld terug
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn bank vragen ze wel een reden, weet niet of ze iets met die reden doen... Ik had het geld een uurtje later er terug op staan
Als je een machtiging hebt gegeven voor een automatische afboeking, dan kun je deze zelf ook storneren via internetbankieren.
Behalve als het gaat om bijv. een loterij.
Gaat het om de bijv de huur, gas/water/licht dan heb je 56 dagen de tijd om deze zelf terug te boeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet in alle gevallen mogelijk. Een schadeverzekering kun je NIET storneren. Van veel andere dingen lukt het vaak wel. Je kan hier echt wel veel problemen mee krijgen. De vraag is is dat het waard t.o.v. het bedrag dat je bespaard (dit verschilt natuurlijk per dienst).

Als er een contract aan vast zit wordt het meestal moeilijker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kun je dit laten storneren. Dit is geen enkel probleem en kun je gewoon met internetbankieren regelen.

Dat je je geld dan terug hebt betekent overigens niet dat je niet hoeft te betalen. Als je een contract hebt afgesloten dan zul je je daar aan moeten houden tot het moment van opzegging. Het betreffende bedrijf zal het geld zeker bij je incasseren via acceptgiro of desnoods via een incassobedrijf.