waarom wordt goud steeds duurder en waarom willen winkels en banken goud van je kopen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Aangezien we in een crisis zitten hebben steeds meer mensen en bedrijven zoals banken interesse in goud. Hierdoor gaat de prijs van goud sterk omhoog. Het is een zaak van vraag en aanbod er is weinig aanbod en de vraag is hoog dus stijgt de prijs.
ronron1212
12 jaar geleden
Goud wordt gezien als een zeer waarde vast product. Dus als het slecht gaat met de economie, wordt goud meer waard.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goud en andere edelmetalen worden interessanter in tijden van crisis, omdat ze relatief waardevast zijn. Wanneer het economisch onrustig is, is geld steken in dergelijke materialen een veilige manier om je geld ergens neer te zetten waar het niet in waarde achteruit gaat.

Stel de euro staat op omvallen. Door je euro's in goud te steken zijn ze niet onderheving aan de waardedaling die de euro zal ondergaan. Je geld is dan dus veiliger dan op de bank.