ik ontvang opeens een factuur van een incasso bureau, van een rijbewijs bv ? wat kan ik doen

ik heb me nergens voor aangemeld of gebruik gemaakt van een dienst, daarnaast heb ik ook geen eerdere rekening ontvangen?!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Wat bedoel je met "bv"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat staat op de factuur... staat de naam van de incasso en daarnaast tussen haakjes staat rijbewijs bv :s?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe heet het incassobureau?

Het beste antwoord

Neem morgen persoonlijk contact op met het incasso bureau en vraag extra uitleg.
Het zou best kunnen dat het om een administratieve fout gaat.
Laat deze kwestie niet aanslepen want als de vooropgestelde betalingstermijn vervalt dan zou je wel eens op nog minder leuke verrassingen kunnen rekenen.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Politie informeren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet betalen, vragen waar er een handtekening gezet is. raadpleeg ook de benamingen eens op google ...grote kans dat dit al besproken word bij forums als opgelicht /kassa /radar ect. Politie informeren is zinloos en zonde van de tijd. Doen hier niets mee.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan? welke stappen kan ik daarna ondernemen?! ik bedoel is dit niet fraude/oplichting?!~
Als jij zeker weet dat jij er niets mee te maken hebt dan stuur je keurig een briefje of een e-mail terug waarin je zegt dat je naar jouw eer en geweten geen zaken gedaan hebt met hun opdrachtgever en dat zij dus maar even bij hun opdrachtgever moeten controleren of ze de administratie wel op orde hebben. Vermeld dat ze de onderliggende stukken (facturen, overeenkomsten) maar moeten opsturen, omdat je die nooit eerder ontvangen hebt.

Drie mogelijke reacties: ze blijven aanmaningen sturen en reageren niet op je brief. Stuur in dat geval de brief nog een keer (als je dat eerst per e-mail hebt gedaan, dan doe je dat per post en andersom). Optie 2 is dat ze de zaak laten vallen omdat het inderdaad niet klopt. Optie 3 is dat ze met facturen en overeenkomsten komen. Als jij die wel herkent dan kan je het beste alsnog betalen. Als jij ze niet herkent dan stuur je simpelweg nogmaals een reactie dat jij hier niets mee te maken hebt.

Mijn advies is om nooit te bellen met een incassobureau. Mijn ervaring is dat ze zelf vaak de administratie niet op orde maken en gebrekkig bijhouden welke afspraken ze maken. Zorg dus dat je dat op schrift hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het incasso bureau het contract opvragen wat je zou hebben ondertekend, ze moeten je dat kunnen opsturen zodat je kan zien of jij dit contract wel of niet hebt afgesloten.
Er zijn ook voldoende malafide bedrijven die gewoon een factuur sturen en hopen dat er 10% van de mensen gewoon betalen zonder er bij na te denken.
Dus mijn advies is goed uitzoeken waar je voor moet betalen voordat je geld overmaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed om te bedenken dat een incassobureau geen dwangmiddelen heeft. Een deurwaarder kan desnoods met hulp van de politie je voordeur forceren en spullen meenemen. om achterstallige schulden te voldoen. Een incassobureau kan dat allemaal niet; die kan niet meer dan een willekeurige burger.