Wat is precies een broker? en hoe moet je daar gebruik van maken in Forex? Ik begrijp Forex totaal niet en ik heb ook geen flauw idee of ik ermee moet

ik probeer een beetje uit te vissen alle termen op het gebied van Forex zodat ik het meer kan begrijpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

forex staat voor foreign exchange. er wordt gehandelt in valuta. bijvoorbeeld euro's voor dollars. je betaald een % over je volume aan de broker die voor jou de trade uitzet op de geldmarkt. Om er geld mee te verdienen moet je grote hoeveelheden verhandelen. het wordt door bedrijven gebruikt om risico's af te dekken. dat wordt de treasuryfunctie genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uhm, nee... Forex is niet hetzelfde als Treasury. Het hedgen van valuta-risico's KAN wel een ONDERDEEL van het treasury zijn.
Eerst het belangrijkste antwoord: Wat je ermee moet.

Ik zou zeggen: helemaal NIETS.

Want als je het niet tot in de finesses begrijpt, dan is het een briljant middel om heel snel heel veel geld te verliezen. Om goed geld te verliezen op die markt moet je heel veel mazzel hebben, óf bijzonder goed zijn in economie (macro-economie, maar ook micro-economie), technische analyse etc.

Verder:
Forex = Foreign Exchange, dat is handelen op de beursvloer in vreemde valuta. Als jij iets wilt kopen of verkopen, geef je een opdracht. De broker is een handelaar die transacties op de vloer mag doen. Hij voert dus jouw transactie uit. Daarnaast probeert hij voor zichzelf te handelen.