Werkgever en UWV, wie moet dan loonheffing voor je inhouden ?

Als je 1 werkgever hebt (parttime)en ook gedeeltelijke uitkering ontvangt van UWV, wie moet dan loonheffing voor je inhouden ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Antwoorden (3)

Allebei maar er mag er maar 1 met de heffingskorting rekening houden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Allebei dienen ze loonheffing in te houden maar ik denk dat je de loonheffingsKORTING bedoeld, aangezien die maar 1x mag worden toegepast moet dat de werkgever zijn waar je het hoogste brutoloon hebt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Beide antwoorden hierboven zijn correct. Als je deze vraag stelt omdat je inderdaad in die situatie zit let dan goed op of er niet door beide organisaties (werk en UWV) die hierbovengenoemde loonheffingskorting wordt toegepast.

Dit is een herhaling van wat men hiervoor antwoord, maar het is erg belangrijk, daarom benadruk ik het even. Dit komt omdat je te weinig inkomstenbelasting betaald als de heffingskorting twee keer wordt toegepast, dat kan natuurlijk uiteindelijk leiden tot een (flinke) aanslag en dat wil je als het even kan voorkomen lijkt me.

Gepost op: woensdag 08-04-2009 13:55:02