Waarom is het bestellen van computeronderdelen via Hongkong qua verzendkosten vele malen goedkoper dan via de USA?

Uit HongKong is het doorgaans een paar dollar; uit de USA is het al gauw 20 a 30 dollar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Edraket
12 jaar geleden
Op welke site koop je die onderdelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal dealextreme.com of ebay.

Antwoorden (3)

Doordat er uit HongKong Véél méér dingen worden geexporteerd dan uit Usa, dus is dat goedkoper dan Usa, ik denk dat je zelf wel weet waarom nu ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verzendkosten die je noemt uit de USA zijn veelal geen echte verzendkosten, maar is verkapte winst voor de verkoper. Vooral Amerikanen hebben daar een handje van, het lijkt of het een gunst is als je als Europeaan daar wat mag kopen. Dat doen de meeste Amerikaanse bedrijven dan ook helemaal niet, die handelen niet met andere landen behalve Canada.
In China hebben ze daar gelukkig helemaal geen last van.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me slecht voor de inkomsten van de USA?
Dat komt voornamelijk door het grote verschil in tarieven van de verschillende postdiensten. Bijvoorbeeld: Als ik een klein pakje aangetekend wil versturen naar Duitsland, kost me dat meer dan acht euro. Dat zelfde pakje aangetekend versturen van Duitsland naar Nederland kost ongeveer € 3,50.
Iemand die jou iets toestuurt vanuit Hong Kong is veel goedkoper uit dan iemand die je datzelfde toestuurt vanuit de USA en zal dus ook minder verzendkosten in rekening brengen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar WAAROM is dat verschil zo gigantisch groot dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De postdienst in Hong Kong rekent gewoon VEEL minder dan die uit de USA. Waarom? In Hong Kong is natuurlijk alles goedkoper en het is maar een klein gebied. Ze hebben dus ook minder kosten om het te transporteren. In de USA moet men vaak post over vele duizenden kilometers vervoeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
?
Volgens mij is de afstand tussen Hongkong en Europa nauwelijks kleiner dan tussen de VS en Hongkong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt! Ik bedoel dan ook de afstanden IN het land als voorbeeld waarom de kosten kunnen verschillen. Het belangrijkste blijft natuurlijk dat ook de overige kosten erg kunnen verschillen. Daarbij denk ik aan de personeelskosten, het feit of er wel of geen winst gemaakt moet worden (staatsbedrijf of commercieel), kosten van de infrastructuur en ga zo maar door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"Ik bedoel dan ook de afstanden IN het land als voorbeeld waarom de kosten kunnen verschillen" Maar ik vergeleek de kosten van HK -> NL met USA -> NL. Wat er dan verder binnenlands gebeurt bij de betreffende post, heeft er dan toch niet veel mee te maken? "Daarbij denk ik aan de personeelskosten, het feit of er wel of geen winst gemaakt moet worden (staatsbedrijf of commercieel), kosten van de infrastructuur en ga zo maar door." Maar (afgezien van 'winst') scheelt dat dan zo gigantisch veel met de USA? Ik denk dat qua personeelskosten (lonen) en infrastructuur de USA en HK vrij dicht op elkaar liggen.