Wanneer wordt je gezien als (multi)miljonair?

Op Wikipedia staat o.a. het onderstaande:
"De term miljonair is een generieke aanduiding voor een persoon die 1 miljoen eenheden van een valuta of een muntsoort vrij te besteden heeft. Iemand die meerdere miljoenen bezit, wordt multimiljonair genoemd. Hierbij wordt de waarde van het huis en andere ondeelbare, kostbare goederen niet meegerekend."

Maar wat wordt er verstaan onder "vrij te besteden", want iemand die 1 miljoen vrij te besteden heeft en daarvan € 1 uitgeeft is volgens de definitie géén miljonair meer!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je krijgt per jaar al heel makkelijk 4% rente op je miljoen dus dat is 40.000 per jaar. Per dag verdien je dus al ruim 100 euro dus die euro uitgeven is niet zo'n probleem ;)

Antwoorden (2)

Als je een miljoen hebt dat je direct uit zou kunnen geven, dan ben je miljonair volgens deze beschrijving.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat er op Wiki staat, is door iemand heel snel in elkaar geflanst, en is op zijn minst niet volledig. Want het CBS hanteert heel andere criteria. Daar telt het eigen huis wel degelijk mee, om te bepalen of je miljonair bent of niet.

Je geeft zelf al aan in je toelichting dat alleen deze omschrijving van miljonair een beetje onzin is. Er is niemand die 1 miljoen "vrij te besteden heeft", omdat je het in dat geval in een ouwe sok moet bewaren, of op de bank moet zetten.

Als je 1 miljoen op de bank zet, word je alleen maar armer, door de belasting die je er jaarlijks over moet betalen, en vooral de inflatie. Miljonairs gaan dus iets doen met hun geld. Antiek, kunst, onroerend goed, aandelen, en vaak een mooi en duur huis. Want dan kun je ook nog van je geld genieten, en met 1 miljoen op de bank valt er helemaal niets te genieten.

Ook zal voor bijna iedereen gelden, dat als iemand in Blaricum of Wassenaar in een huis van 3 miljoen woont, hij dan miljonair is. Zijn geld zit in zijn huis, en misschien heeft hij maar een paar duizend Euro "vrij te besteden", omdat miljonairs echt niet iedere dag honderden of duizenden Euro's uitgeven. Met geld smijten is leuk, maar dat gaat heel snel vervelen :-)